vineri, 31 mai 2013

POEZII DESPRE JUCARII

Raftul cu jucarii

Raftul cu jucarii
E-o poarta spre poveste
Un prag de basm
Spre lumea de vis si bucurii,
Surad in el papusi
Cu plete blonde, brune, castanii,
Si ursuleti de plus cu ochii vii,
Catei de blana, cafenii,
Un elefant cu trompa mare
Si cu vesta gri,
Papusa clown
Care bate intr-o toba,
Harnici cosari
Cu urme de la soba
Si un puisor, un bulgaras de soare,
Urcat pe un capac de stropitoare
Mirandu-se cat poate fi de mare.

Sfatul jucariilor
de Mache Iliut

Desi ora e tarzie,
Uite, nici o jucarie
Nu poate dormi.
Azi sunt tare suparate
Si raman la sfat cu toate
Pana-n zori de zi.

Uite, spune-o minge mica,
Nicu m-a intepat.
Mi-am pierdut puterea toata
Si m-am dezumflat.

Coada mi-a taiat c-o lama,
Spune un catel
Si de atunci mi-e tare teama
Sa ma joc cu el.

Si asa s-au plans cu toate,
Jucariile stricate.
Iar apoi cand au sfarsit,
O scrisoare-au intocmit
Tuturor copiilor,
Din partea jucariilor.

Jucariile
de Ana Tudoras

Noi ne jucam c-un urs de plus,
Iar altii cu tractoare.
Trei fete plimba trei papusi
In rosii carucioare.

Da, avem multe jucarii,
Dar de le strici, vezi bine,
Ramai si tu si alti copii
Cu jucarii putine.
Si-n scrisoare au spus atat: "
Noi de azi am hotarat
Sa fugim de acei copii
Care strica jucarii."

Irinel

Obrajorul de fetita
Cu o bucla strengarita
Glasul zvon de clopotel
E papusa Irinel,
Asezata cum o stii
Pe raftul cu jucarii.
E cuminte, harnicuta
De cand e la gradinita.

Cantec de adormit papusa

Nani, nani, papusica,
A venit o randunica
Sa-ti presare peste somn
Toata boarea dintr-un pom,
Toate florile, si-n ele
Sa iti faci leagan din stele,
Sa te uiti pe cer sa vezi
Unde-i Capra cu trei iezi,
Fat-frumos unde-i plecat
Cu Motanul incaltat....
Nani, nani, papusica,
Tu esti mica…… eu sunt mica……

Poezii noi Mos Craciun

Poezii de Mos Craciun - 2023 Colectie de Poezii pentru copii mici si mari - Craciunul 2023 Mos Craciun vine-n padure de Tincuta Ho...

Faceți căutări pe acest blog